Vegansk banan nice-cream

Hvis du elsker frugt og is ligesom mig, så er nice-cream helt sikkert noget for dig. Nice cream er frossen frugt lavet til is, det er super lækkert og man kan lave så mange forskellige varianter og smage.

I dag har jeg lavet nice-cream med banan, det smager super godt og man skal ikke bruge særligt mange ingredienser. Når jeg laver en nice-cream topper jeg den tit med nogle bær og frø, i dag blev det chiafrø, hampefrø, hindbær og jordbær.

Sådan gør du:

Du finder de bananer som skal i fryseren, du kan bruge så mange bananer du har lyst til (jeg brugte ca. 6)

Tip: Hvis du vil have en god smag i din nice-cream så hold øje med dine banaer, jo mere modne og plettede dine bananer jo bedre smager de.

IMG_2455.JPG

Så skærer du dine bananer i skiver, det gør dem lettere at blende

IMG_2456.JPG

Så pakker du dem ind i husholdnings film og lægger dem i fryseren, så de kan fryse og blive is blende klar.

IMG_2458.JPG

Når dine bananer så er frosset kan du blende dem. Det er ikke alle blendere der kan klare sådan nogle frosne banan klumper, derfor plejer jeg at hælde noget vand i så det er lettere for blenderen at kværne, men og så så isen får dem rigtige lækre smooth konsistens.

Når du har blendet det hele kan du spise isen ren eller putte nogle bær på, man kan putte mange forskellige ting på så lad ideerne få frit spil.

Denne nice-cream er vegetarisk og vegansk, hvis man ikke er veganer kan man bruge mælk istedet for vand. Jeg elsker at eksperimentere med ny mad og ingredienser, så jeg vil helt klart prøve nogle andre slags nice-creams snart.

I må alle have en fantastisk uge

kærlig hilsen Benedicte

 

Skriv et svar

