Opskrift: Vegetar/Vegansk gryde

Jeg elsker grøntsager og vil gerne være vegetar og senere veganer, derfor eksperimenterer jeg med en del vegetariske og veganske retter. Denne nye opskrift afprøvede jeg i går og den var super lækker, man kan selv bestemme hvilke og hvor mange grøntsager man vil komme i. Jeg har kommet nogle forskellige grøntsager i som jeg havde i mit køleskab og nogle bønner fra dåse.

Det gode ved denne opskrift er at man kan putte i den hvad man vil, og man kan selv bestemme hvor meget mad der skal være.

Sådan gør du:

  1. Forvarm din ovn på 180 grader (varmluft)
  2. Gå i gang med at skære dine grøntsager i tern eller skiver
  3. Find et fad hvor alle dine grøntsager kan være, put grøntsagerne i fadet sammen med nogle fede hvidløg.
  4. Når alle grøntsagerne ligger i fadet så hælder du nogle dåser flåede tomater over alle grøntsagerne.
  5. Når grøntsagerne er dækket af tomat kan du sætte fadet i ovnen i 40 minutter
  6. Så er der serveret!

Eksempel – Hvad jeg puttede i min opskrift:

  • 1 squash
  • 5 gulerødder
  • 1 dåse kidney bønner
  • 2 dåser flåede tomater
  • 2 fede hvidløg

Hvis I laver denne ret må I hjertens gerne sende mig billeder på Instagram 🙂

I må alle have en skøn dag

Mvh. Benedicte

2 thoughts on “Opskrift: Vegetar/Vegansk gryde”

Skriv et svar

