Grønne fingre

Jeg elsker planter og naturen, derfor bruger jeg meget tid i min have. Nu hvor foråret er kommet og alting spirer kan jeg bruge lang tid udenfor, det er så skønt.

Jeg elsker planter jeg kan bruge i madlavning, så jeg har mange krydderurter og grøntsager i min have. Jeg syntes at det er så lækkert når man kan spise sine egne friske grøntsager eller frugter. Krydderurter bruger jeg meget i pastaretter eller gryderetter, grøntsagerne bruger jeg i salater og som snacks.

Jeg har mange store frugttræer i min have, der kommer de lækreste frugter om sommeren. Min familie og jeg laver altid frugtgrød, saft og marmelade af alle vores frugter så der kommer nogle lækre opskrifter til sommer.

Disse krydderurter, grøntsager og frugter har jeg i min have:

  • Timian
  • Persille
  • Basilikum
  • Asparges
  • Jordbær
  • Tomat
  • Purløg
  • Rucola
  • Jordbærmynte
  • Æbler
  • Mirabeller
  • Pærer
  • Kirsebær
  • Rabarber

IMG_2278

IMG_2268

IMG_2299

IMG_2263

Nogle af mine høns kom lige et smut forbi kameraet

IMG_2310

I må alle have en hyggelig pinse

Kh. Benedicte

2 thoughts on “Grønne fingre”

Skriv et svar

